Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Shit happens for a reason

Kategori: Vardag

Alla dessa citat och ordspråk har ju faktiskt något att lära oss alla, för någonstans har någon redan analyserat tillvaron, en händelse eller livet. Kläckt en rad som bara är så klockren.
Anyway...
Imorgon har jag en intervju på ett spännande ställe, jag kommer att omges av karlar om jag får tjänsten. Tack gud för den. Har alltid ansett att det är så jäkla mycket enklare att arbeta med män utav den enkla anledningen att det är en rak kommunikation.
Inga two faced bitches med någon märklig agenda som man aldrig ens kommer att kunna förstå sig på, troligen går de på ständig diet, så hjärnan har surnat till. Sorry brudar :) men...man ska väl inte dra alla över en kam självfallet. Dock så är det mer knepigt att arbeta med tjejer ibland faktiskt.
Nu har jag i vart fall fått så pass positiv feedback på mina alstren att jag känner att det verkar vara väldigt intressant. Även hur kommunikationen har flytit de här dagarna, hur uppdraget kommer att se ut och sättet de besvarar.
It´s always in the details.
Mitt förra uppdrag kunde jag räkna ut skulle vara kaos. Bara det som sas under intervjun och det som fortskred därefter visade på...märkliga saker som irriterade mig en smula. Att irritera mig är ok, för ett tag kanske. Vidare dag ett i tjänst så åkte jag på en P bot. Jag har aldrig åkt på en bot innan. Bara det såg jag som ett illavarslande tecken.
Vad mer händer? När vi byter lokaler, så blir jag...dag ett...hundbiten av något loppbo till hund precis när jag ska betala parkeringen?!? Ja, men bara det talade ju även för att...det blir nog fan ta mig inte bättre. Jag tolkar alltid de små signalerna. Och sure as hell, det vart fan ta mig sämre och sämre, tills jag kände att stoppar jag inte det här nu, så kommer jag helt enkelt att inte må bra. Kvalitativt skitsnack och att hela tiden motarbeta eller motargumentera precis ALLT man föreslog, gjorde ju helt enkelt det omöjligt att kunna fortsätta arbeta med de personerna.
Så...imorgon får vi väl se. Men jag har svårt att se att de kommer tacka nej till mig, utifrån portfolion och mitt kära CV samt dialogen vi har haft. Do I feel like dancing? Yapp...tomorgen kanske jag uppdaterar med lite höftjuck och sådant.
Och allt faller på bra plats då- jag menar the pupp...jag måste ha han i släptåg eller åtminstone kunna rasta av han. Skulle inte funka så bra annars. Vem ska passa valpen?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: