Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Miss Väs har mig i sitt grepp?!

Kategori: Hjärtat från/till/om/för <3

Så enormt skönt att få gnälla av sig ibland. Bara helt menlöst bitchande. Är så irriterad på en viss person med bihang. Ska man leka finare än vad man är så...bör man nog hålla fasaden polerad till det yttersta. Inte perforera den och blunda.
 
Hade besök i helgen. Var väl trevligt till en viss nivå. Sen började det. En person nämde något som den personen först och främst inte har alls att göra med, har inte talat med den personen om det hela...så man vet vem "källan" är, så sonika vänder jag mig till det läckande sållet och säger: Jaha du, så av vilken anledning har du berättat det där för honom? Samtidigt som jag vänder mig till herrn och undrar vad han ville komma med sitt lilla skvaller?
 
Det blinkades...både han vart illröd, hon fokuserade blicken på kaffebryggaren och ville mest försvinna i ett hål. Sen vart det väldigt tyst. Jag blir irriterad när saker man sagt i förtroende till en person kommer ut ur munnen från en annan. Inte okej.
 
Ja, det hela eskalerade självfallet några timmar senare efter middagen. Då får man sig en känga av herrn?! Oprovocerat och helt random blir man anklagad för något. Det tog hus i helvete kan jag bara säga -visade dem dörren och det var bara att pallra ut arslena omedelbart om vi inte skulle hamna i slagsmål. Det kokade i mig. Jävla oförskämda pissråtta. Hon sa något lojt om "be om ursäkt" medan han fräste än mer innan han stövlade ned.
 
Mmm...skitbra grejer. Hon skulle ringa då hon kom hem. Jo, tjena. Inte lyft luren sedan dess, eller jo hon ringde dagen efter, sent. Hon hörde på min röst att jag var pissd off fortfarande. Ursäktade sig med att hon skulle fixa något, ringer igen om en stund.  3 dar senare ringer han och stammar ur sig en ursäkt per telefon. Jag riktigt ser hur hon sitter brevid med högtalartelefon inkopplad så hon hör samtalet. 
 
Kände att den där lama väl repeterade ursäkten kunde de köra upp därbak. Ska det ta 3 dar att leverera den, så fuck off. Och då hon själv legat lågt så vet hon att det är kört. Jag är uppretad och försöka slicka mitt arsle fungerar inte. Talade klart och tydligt om för herrn att: du, snällt att du ringer...men om det ska ta TRE dagar för att be om ursäkt för att DU dampar loss och är oförskämd -då vet jag. Hon har tjatat i 3 dar på dig och äntligen lyckats få dig att ringa. Betyder mao INGET i mina öron.
 
Som jag alltid brukar säga -en ursäkt är bara en massa ord som inte betyder något. Det som betyder något är handling. Man kan be om ursäkt en miljon gånger, men beter man sig ändå likadant jämt...så kommer man få leverera många ursäkter. Tomma ord helt enkelt.
 
And jupps...jag är långsint på vissa saker. Finns en person som sa ngt för ett par år sedan -still not talking. Finns en till som fick foten i pannan. Och ja, för ett par veckor sedan bröt jag förresten med en till hahaha... fyfan, jag är grym på att sålla. Men den kvinnan for på röven för att hon inte står för sina ord. Sånt kan irritera mig, en ren principsak...fast självfallet ligger det mer bakom, så det vart mer droppen och det är så skönt att hon for med asset före.
 
Dock idag så stötte jag på henne *my luck* så vart tvungen att hälsa tyvärr. Hoppas bara att hon inte inbillar sig att det betyder att jag ska bli "sams". Men eftersom hon mer såg svimfärdig utav att se mig och att jag tilltalade henne, så antar jag att man kan tolka det som "she´ll keep her distance".
 
Hehe...jag är nog lite hetsig i temperamentet tror jag. Bara lite.

Kommentarer

  • Preciousssss säger:

    Lite kanske :)

    Själv är jag mjäkig och hatar att stöta mej med folk..Jag får magkatarr för mindre..Kallas för "den lilla diplomaten" tydligen :/
    Måste skaffa lite skinn på näsan tror jag!

    Ha en skön semester pinglan och ta hand om dej..
    *skickar en stor KRAM..en sån där som rätar ut vartenda ben i kroppen*

    Svar: Hehe jopp...liiite.Men du vet, när man går över gränserna då kan jag inte vara tyst...herrn har vart som ett skoskav & toppade det hela med en sådan grej att hans huvud kunde ha rullat.

    ;) det är väl okej att vara diplomat (har vart det länge med just berörda personerna) men när de ständigt passerar gränser & forcerar mitt tålamod, så måste det ta slut. Och att förolämpa en i sitt eget hus, helt random? PFFFFT där drar jag min gräns. Jag är fortfarande irriterad. Speciellt på henne som alltid spelar the all mighty. Funkar inte att köra strutsen med asset i vädret då.

    Måste meditera & släppa det hahaha...blir väl till hösten. Ah, tackar för bamsekramen...behöver räta ut varenda ben i kroppen ;) kanske därför jag är miss väs just nu.

    Ha en woooonderbaaaar semester, har väl 2 veckor kvar innan jag officiellt går på min =P
    Cara

    2012-06-27 | 07:59:28

Kommentera inlägget här: