Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Inte happy.

Kategori: Vardag

Möte med sjukgymnasten idag, i gryningen. Inte positivt direkt. Eller jo, att jag ska börja träna igen med henne är positivt. Fick dock en uppläxning modell A4.
Kontentan av det hela är att det är fantastiskt hur min kropp har klarat alla dessa påfrestningar, att jag faktiskt kan röra mig. Skitkul att höra...igen. Tro mig, det mesta sitter i ren och skär jävla viljestyrka. All denna smärta har gått på högvarv i många år nu, man vänjersig faktiskt.
Sen får man liksom frågan...ja, men ska man vänja sig vid det då? Är det bra?
Självfallet inte, det fattar väl villken idiot som helst hahaha...men vad fan gör man? Om inte jag lagar mat till mina ungar, så lagar sig inte maten själv. Om inte jag städar...så städar sig inte huset mirakulöst. Om jag så har ont i huvudet eller i arslet, är väl skitesamma...bara det blir gjort. Om jag får poppa ett piller, eller skiter i det och blir grinig tillslut...är väl som det är. Jag kan inte trolla.
Ja, jag har en son som kan hjälpa till...men det är knappast en avlastning då man behöver tjata arslet ur led för att saker ska ske, tillslut ruttnar jag och gör det själv, eftersom "jag gör det sen" innebär allt från en timme till en vecka. Tyvärr är jag inte född med det tålamodet. Även om jag kan skita i vissa saker.
"Du måste ta hand om dig"...jaha du...berätta vad du menar, berätta gärna hur i hela helvete jag ska göra det då? "Inte stressa"...men jag stressar inte, inte mer än vad man behöver ibland om man planerar med asset dvs.
Vad är ta hand om dig? Ska jag helt sonika lägga mig i soffan med pralinasken? Titta på mounttvättberg? Fundera på om "senare" innebär att det blir handlat mjölk hem? Om sonen köper det man ber han om, eller kommer med annat skit hem som bara får en att stöna. Nej, jag är väl ett smärre kontrollfreak på så vis kanske.
Men får jag fel grejer hem så kan jag inte käka...då dundrar matallerigerna igång. Men jag ska ta hand om mig? Känner att jag bara blir en smula irriterad faktiskt. Vem fan roddar ihop vardagen om inte jag gör det? Den där långbenta fjanten på andra sidan atlanten eller? Kommer en magisk liten lady poppa upp med en middag, nystruken tvätt, fixat middag till barnen? Nej, knappast troligt. It´s me...only me helt enkelt. Sen kan mina axlar sitta ovanför pannbenet likväl...it´s meeee ändå :)
Får nervryck i ögat när folk säger "du måste ta hand om dig"...jo, det vet jag...men jag ska ha tid att klämma in den tiden för att just kunna ta hand om mig. Det är DÄR skon klämmer.
Så tillbaka till ritbordet. Planera om. Kommer få ta en diskussion med min lätt slöa teen...IGEN...men han har svårt att begripa det hela. För just nu jobbar han. Då är det jobbigt för han att plocka ur maskiner. För han har faktiskt j o b b a t. Amen no shit sherlock...vad fan tror du att jag gör? Pillar mig i vad då? Men likförbannat ska det finnas nytvättat, nydiskat, nylagat, nyservat...kanske kan det vara som så att inte ens jag tycker det är sååå fantastiskt kul att dansa zorba med golvmoppen? Rasta hund? Men...tackar som frågar. Kul att du avlastar & hjälper till?
Ja, jag har nått en viss kokpunkt efter den här helgen, skickat min 5 åring till mormor...och hade tonåringen hemma. Jag svär, han är fan ta mig värre än lillen?! Jesus säger jag bara....jag tror han lider av en bokstavsdiagnos, eller kan det vara ren och skär egoism? Jobbigare jävel får man leta efter. Han satt brevid mig i soffan, började hoppa...sjunga och bröla?! Tittade på han, frågade om han led av ngt speciellt idag? Kanske saknade sin bror? Jag kunde knappt prata i telefon då han förde ett sådant liv. Frågade om han kanske ville bli kramad? Vad saknades honnom för att bete sig som en idiot.
Förrens jag drog fram mobilen, ljög om att jag filmade hans spektakel och skulle ladda upp på fejan så hejdade han sig en smula. Men ärligt talat?! Frispel eller vad?!
Idag jobbar han sent...tack gode gud för det. Var ledig idag eftersom jag skulle till läkaren...så jag har fått njuta själv, bara lilla dampråttan till hund hemma. SOM jag har beställt ett antiskäll halsband till. Med någon vibrerande funktion. Så...hahahaha funkar det inte runt halsen, så kan man kanske placera det i hans nedre regioner, så kanske han blir lugn?
Jag hänger mig själv snart...ja,inte på riktigt men ...typ mentalt en smula. Liksom sträcker ut tungan och spelar död en sväng. Jag har fan fått nog snart. Ursh vilken helg säger jag bara. Tur man lämnat hemmet en sväng, annars hade man fått frispel direkt. Vinaftnar får en att bli lite lagom loj ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: