Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Då var det dags...

Kategori: Vardag

Ska iväg till och träna imorgon. Hoppas jag slipper stöta på blåögat igen. Jag är typ den enda modell yngre som är där och tränar vid den tiden. Svårt att lista ut vad som händer? Så länge jag hade min lilla PT med mig så var det lugnt. Sist jag var där så började han prata med mig, hans ögon tindrade som en fippin julstjärna, han verkade ha väntat på mig, han slängde sig över mig innan jag ens satt mig på cykeln och man bara jahapps...
"Får jag fråga vad som har hänt? Ja, alltså om du inte har något emot att berätta..." Tänkte att han har nog sett mig innan, när jag släpat mig dit i smärtruset, stel som en fiskpinne. För hur kom sig den frågan annars? Såg ju förfan heeel normal ut (så som man kan, utan ha ätit frukost, dragit en kaffe och stuckit dit i sista minuten..)
 
Mmm...okej, jag kan svara på frågor. Så han började fråga ut mig, helt okej att liksom fråga ett par grejer, men sedan slutade han inte. Sen tittade han mig så där...liksom föör jävla länge i ögonen, man bara snälla vänd på huvudet och lägg ned, ragga inte nu är du vänlig. Mina mentala sms gick inte riktigt fram där. Dock så hade han väldigt fina blå ögon, täta fina svarta fransar...men se där det hjälper inte. Hade precis liksom klivt innanför väggarna. Leave me alone.
 
Tillslut gav jag upp cyklandet -jag var färdiguppvärmd. Min PT tittade lite frågande, men...det struntade jag i. Försökte välja ut maskiner på avstånd från blåögat. Jag är inte social på morgonen, än mindre när jag ska träna. Jo, men se på fan hur snabb den jäveln var...rätt vad det var så satt han brevid igen?! Amen for fuck sake...måste jag vända taggarna utåt?
 
Masade mitt ass in till redskapsrummet istället. Då kommer nästa nisse, en chikolito som lyssnat nyfiket när vi pratade. I mitt stilla sinne tänkte jag...hm...kanske inte ska ha linne på sig nästa gång? Kanske någon mumu-dräkt istället? Eller en polo? Förvisso kommer jag svimma av överhettning innan jag ens trampat loss på pedalen hahaha...men hur kul är det när man ligger och sprattlar med bollar, eller på mattan och man liksom är iaktagen? Såg att blåögat valde en maskin vid dörren, sneglade in med ett flin för att kolla om man var kvar. Satan, får jobba snabbare tydligen, skit i vilopauserna...fan han kommer haffa mig på mattan när jag ligger på rullen och försöker hålla balansen.
 
Far jag av så kommer det garanterat knixa till i nacken så man ser stjärnor. Helskotta hahaha ser redan skräckscenarion. Jag hoppas att vi inte har samma tider igen faktiskt. Jag vill inte ha en BFF eller ett ragg, jag vill bara fredligt komma dit, träna och liksom glida ut. Jag kan vara en smula social -that´s it. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: