Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Me No Lajk

Kategori: Allmänt

Hade en bokad tid till läkaren, skulle fixa alla mina remisser var det tänkt. Jag är liksom inte så pigg på besöka läkare, undviker om det inte är kris. Men min sjukgymnast har sagt att jag måste fixa en röntgen eftersom det liksom skiter sig när jag tränar.
 
Lite sjukt är det, jag märker att jag även fått problem med balansen ibland nu efter olyckan. *note to self: fråga läkare om det* Blir liksom lite fylle gång ibland?! Märklish. Dock efter ha väntat nästat en timme på henne, så kommer läkaren äntligen...sen sätter hon igång. Petar på en massa punkter så man nästan bryter ihop av smärtorna. For fuck sake- ge mig bara en remiss till röntgen, sluta tortera mig. Efter en jävla massa petande här & där så kommer vi då till remiss nummer 2. Då bara VA? Asså jag har inte tid? Ursäkta say what?!
 
Jag vart fan förbannad, en timme har jag väntat på min BOKADE tid, för remisser...inte remissen. Utan FLERA. Talade om för damen att nu har jag bokat en längre tid, eftersom jag behövde dessa remisser utöver att de snart efterlyser mig på arbetet för att HON var sen...så cut the crap -printa 2 remisser and shut the fuck up!
 
Jodå, jag fick mina två remisser. Annars hade jag strypt henne med stetoskopet, petat henne med en tungspatel i halsen tills hon vomerade! Hon beklagade sig att "nu hinner jag inte göra en grundlig undersökning"...tänkte nä, tro fan det om det tar 30min att konstatera att min sjukgymnast vill att jag röntgar mig, då underlagen finns om sjukskrivning, olyckan och hela faderutten. Ska det då ta en halvtimmes petande att printa iväg en remiss? Nä, egentligen inte -allt står redan dokumenterat i journalen det enda som saknades var ett papper liksom?!
 
Sen vart dagen på sniskan, eftersom allt förskjutits pga denna nogranna läkare (bra förvisso ibland, men inte om det var mer som skulle fixas) En remiss till "röntga tutten & kolla knöl" hanns inte med. Den kan vara viktig. Men jaja jag får skaffa guldkort på vårdcentralen, se till att de har bjudkaffe av rätt märke och prenumererar på rätt tidningar.
 
Sen så blir det nog kalas. Kommer kunna spela poker med mina remisslappar. Jo, jag är väldigt slö av mig att masa mitt ass till läkare...har väl typ en lista på grejer att pricka av egentligen. Men har hunnit ganska långt på den nu. Man blir väl en smula anti när man alltid får sina farhågor besannade. Mina "onda aningar" är ofta rätt. Typ ta bara gluten -anade det...men vidden av det, när allt bara rycktes framför munnen på en "inte äta det där..inte det där...inte det där...och ja just det INTE det där". Jag var nära på att börja gråta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: