Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Hos Läkaren...

Kategori: Vardag

Ja, det var självfallet inget specifikt de kunde tillägga hos läkaren mer än att förnya allerigmediciner, skriva ut en ask traddisar så jag kan knarka ned mina smärtor. Helt sjukt, tog ganska starka smärtstillande igår...men det tog säkert en timme innan jag började märka en liten effekt, det tog mer udden av de värsta smärtorna men...ont hade jag ändå?!
Så när jag talade om det för läkaren, så skrattade hon och bara...nä, men det blir tradolan helt enkelt. Tradolan?! Fan, det är ju rena rama knarket. Frågade om det inte fanns annat...jag menar morfinpreparat är inte bra saker helt enkelt. Nog för att jag har så ont så jag knappt kan se eller gå, men helskotta jag hatar att behöva knapra pillren. Men som hon vackert sa, så är min smärttröskel sjukt hög och om de andra inte hjälper, så måste man bryta cirkeln och det illa kvickt.
Jaha?! Så alvedon & ipren är alltså...? Hon skratta så hon grät, sa att jag likaväl kunde ta en karamell och se om inte det hjälper?! Ja, jag är envis som en liten gris när det gäller mediciner. Men, jag har 2 veckor kvar tills min "akuttid" hos sjukgymnasten, så det är bara bita i det sura äpplet, ta sjukskrivningen i handen och en burk piller. Hepp hepp...så kalas det går?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: