Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Demensstörningar

Kategori: Allmänt

Börjar nästan tro att jag lider av någon märklig form utav minnesstörningar. Helt seriöst. Min hjärna är på någon märklig väg, den liksom vandrar iväg och är extremt sellektiv. Jag glömmer saker. Helt ärligt menar jag nu :) jag kanske lider av något konstigt stress symptom, som liksom inte märks. Jag känner mig inte stressad. Ja, alltså jag går inte omkring och lider av stress...att jag springer runt som en vild kanin, så där planlöst liksom.
 
Vet liksom inte vad det beror på, men jag kan glömma saker bara så där...uttala meningar och sedan traaa la la laaa?! Behöver skriva lappar. Tappar bort lapparna. Inte bra.
 
Har fått höra av flera att jag är stressad. Bara gapar, va hur då...vad menar du nu då? Men kom och tänka på att jag kanske verkar stressad eftersom jag har axlarna vid öronen? För att jag har ont. För att jag liksom inte kan sänka dem? Kanske är det som folk tolkar som stressad?
 
Fast eftersom minnet verkar lite defekt för ögonblicket, så kanske jag är stressad? Utan att vara medveten om det?! Men jag känner mig inte stressad, mer än när jag hade en tight deadline, råkade på olyckan och jo...mer frustrerad av smärtor, att jag inte kan röra mig som jag vill irriterar mig. Men irritation och stress är två skilda saker. För mig i vart fall hahaha...måste googla?!
 
Behöver köra en ny analys av mitt liv, in i minsta fiber och detalj tror jag. Liksom se om jag hittar något mönster som ligger fel, om det är något jag behöver förändra, eller rätta till.
 
En sak kan jag konstatera -tidsoptimism är en form av stress. För då är man inte ute i god tid, man liksom slaffsar runt in i sista minuten, för att sedan gallopera likt en älg för att minimera antalet överskridna minuter...i sista sekund. Hahaha, DÄR kan jag sätta en stjärna i pannan på mig. Men det är även ev weird form av att jag ogillar att vänta på folk, så jag kommer hellre lite sent så slipper jag vänta. Då ser vi mönstret "tålamod är en dygd"...det vi fick mindre utav.
 
Där har jag hittat ett mönster. Men jag kommer att hitta fler. Nu måste jag kila iväg och köpa cigg. Så jag kan hetsröka och fundera på livet med några liter kaffe, som säkert främjar ett lugn i kroppen och själen. Batterierna är snart slut på datan, så kan inte sitta ute...lika bra att kapitulera för ögonblicket.
I´ll be back...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: