Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Problem med attityd?!

Kategori: Jobbet

Nog för att jag brukar kunna bli headhuntad för uppdrag, men idag fick jag en förfrågan om ett uppdrag. Och så där halvhemligt, fick ett nummer mailat som jag skulle ringa om jag var intresserad?!
Drog iväg ett mail istället, frågade vad de ville ha, vilken typ av tjänst och vilket företag det gällde. Trivs nämligen sjukt bra på det jag sitter på nu, men det klart att man har dörrarna öppna. Till svar får jag värdens drygaste och drypandes mail tillbaka om att jag uppenbarligen var ointresserad eftersom jag vägrat ge ut mitt nummer alt. ringa upp dem...så det "indikerade" att jag var ointresserad?! Andra svarar med sitt nummer alt ringer upp?! Ja, men jag är inte "alla andra".
Men PARANOJA eller vad?! Självfallet tände jag till...wtf snackar han om?! De som söker upp mig brukar presentera sitt företag utan större problem, tala om vad de söker/erbjuder?! En privat mailadress som inte är knutet till ett bolag betyder att...det är en mindre firma troligen. Så jag besvarade självfallet att när jag sitter ute på uppdrag så anser jag att det är oproffisionellt att ringa under arbetstid, att det är bruktligt att man talar om villket företag man representerar och vad det är man söker.
Kände bara att du, det låter inte som en potentiellt trevlig ny arbetsgivare om man inte kan uttala sig i ett mail om tjänsten/företgaget och be om att man DÅ återkopplar vid ett intresse. Lyckades självfallet spåra upp mailet, visade sig vara ett nystartat bolag, med mindre än ett halvår som aktiva, intäkter såg inte så lysande ut, inga anställda under förra året i vart fall. Utöver det hela var branschen inget som verkade ha någon anknytning till mig och det jag arbetar med?! Stod registrerade att de inte sysslar med internethandel utöver det hela?!
Jag anser i vart fall att man har god ton, är civilicerad när man kontaktar människor. Har man sådana problem med att tala om per mail vad man vill...ja men tjena, är det triad upplägg eller? Pffft...luktar oseriöst och dryg jävel lång väg.
Jag trivs bra där jag är...så jag stannar där ;) men visst, skulle jag råka på en bättre lön/förmåner så kan jag ta mig en funderare på det. Men INTE hos den där herrn. Been there done that and...tack & gonatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: