Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Är du gravid?

Kategori: Vardag

Möttes av frågan i morse och bara ehum...vad då?! Skulle jag vara det?! Sjukgymnasten bara skrattade över min gapande och förvånade min. Varför frågar du det och vad fick du det ifrån?!?
 
- Ja, men det står det i dina papper. Bland alla kotsiffror och grejs så står det ordet gravid.
 
VA?! Vad snackar du om??? Kollade pappret och bara gapade...vad då hur fan fick hon till det där? Från vart?
Skrattade och skakade på huvudet, jävla toka...är hon helt från vettet eller? Och hur testade hon mig då? När hon klämde på mig eller? Och brukar man inte upplysa patienten innan man drar till med en "diagnos"?! Känns trevligare i så fall om man kan bli tillfrågad om så är fallet.
 
Kommer till röntgen lite senare, efter träningen. Och vad händer? Sköterskan i luckan tittar lite så där konstigt på mig och undrar om jag är gravid? Men för i satan...nej?! Vad har du fått det ifrån, min galna läkare eller? Ja, det står så i journalen. Bara skrattade igen, jodu...vart ska jag ha det fostret då? I bakfickan eller?! Så nu måste jag liksom kontakta läkaren så hon kan ta bort det ur min journal, annars lär man väl få den frågan konstant.
 
 
Men, väldigt skönt väder. Köpte en latte på sjukhuset och satte mig i parken utanför med de små silverpantrarna med sina rullatorer och rökte. Funderade på vart jag skulle börja min shopping. Hade siktat in mig på en morgonrock i vart fall, sen är det fortfarande att fixa balkongmöbler, men var inte på humör för det.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: