Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Men gudars skymning...

Kategori: Vardag

Jo, nu har jag väl återhämtat mig mentalt...lite i vart fall. Förra veckan åkte jag på en slängkyss som hette duga. Med bilen.
Vart prejad.
Gjorde ont.
På bilen med.

Rasande är ett ord. Han smet.

Så det var ett helsike, jaga poliser, anmäla skador, röda dagar och fan med hans moster i släptåg. Märkte efter ett tag att smällen tog visst hårdare på mig än vad jag trodde. Om jag hade whiplash innan, så har jag nu whoplash åt andra hållet till. Jo, jag stavade inte fel..whop whop...det small till i bilen så man trodde de besköt en, man kanske befann sig i fiendeland.

Min stackars bil vart våldtagen. Misshandlad. Nu har hon blåmärken och lite så där handikappad dessutom. Själv har jag befunnit mig i en dvala så att säga. Ena smärtvågen efter den andra har ridit min arma lilla kropp. Polisen sa att jag skulle uppsöka ett sjukhus, för att dokumentera skadorna. Tror ni att jag har gjort det? Nej, jag har fan inte orkat sitta på en akutmottagning som en fjant, med en halv bil i släptåg. Jag bara orkade inte.


Var inte i stånd att köra heller för den delen.


Så jag vart släpad ut till svägerskan, där jag har gosat med små söta prinsessor. De har pussat mig, de har slickat på mig, de har spytt på mig och vi har fnissat oss fördärvade och haft morgonmys.

De som känner mig skulle tro att jag ljög, men jag var uppe 03.45 och hämtade ena bebisen då hon låg och grät, tänkte att svägerskan ska få sova ut, så jag norpade bebbe in till min säng. Vi kramades, pratade, blåste bubblor och lipade. En perfekt konversation vid den tiden på morgonen. Laidback liksom.

En stund senare vaknade den andra bebisen, in med henne i min säng sen var det tvåhandsfattning som gällde -byta blöja x 2, göra välling x 2 och se till att mata dem bägge.


Säger som så, jag tackar min lyckliga stjärna att man fått ett barn i taget. Vilken stress det måste vara med två bebisar, nog för tvillingar är gulligt och så där...men hell. Förvisso, dom är jättesnälla, lite pip här och där men just nu är det lugna gatan. Vänta bara tills de börjar kunna krypa och gå...man kommer tappa håret av att ha koll på dem hahaha.


Så att jodå, jag har hunnit med alles i ett svep.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: