Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Lugnet efter stormen...

Kategori: Vardag

Väldigt skönt när man får landa igen. Pratat shit, fått koll på medaljongen och batongen. Mitt pollenpluffs behöver helt klart även ögondroppar inser jag, att bara ta ett piller hjälpte visst inte det här året.
Har 2 lägenhetsvisningar att besöka. Bara det är goda nyheter. Ena är verkligen en liten pärla- mitt i stan, högst upp (7:e våningen=jag kommer kissa på mig att bara kika över kanten på balkongen) med djupa fönsternischer (just what I love)...bara att den är satdyr självfallet och smärre etage. Minus förutom hyran då, är att det finns inget badkar?!
De två berömda B som är viktiga för mig är Balkong & Badkar. Resten kan man alltid fixa till...
Funderar även på att bjuda över svägerskan med kidsen till helgen, så hon kan få vila lite...och jag kan få gosa med prinsessorna, spatsera med dubbeldäckaren och skräma slag på omgivningen.
Behöver de bo på andra sidan Sverige (kind of överdrift...men ändå) kommer inte precis orka åka för att hämta dem direkt.
Har en smärre smula pms...svettas som en kossa (jajaja jag stekte i solen oxå idag), hungrig som en gris men...på vad är frågan, mår illa som en gnu och mensvärk. Humör som Hitler, liksom mer handsignalerar och fräser ut små komandon. Jag hatar när jag får de stenhårda varianterna som får hela ryggen att vibrera av smärtor och magen att sugas in i naveln. Gillar mer mina light pms- när jag är happy camper, no pain och bara crackhappy.
Inte rabiat.
Magiskt att folk just precis då väljer att välta mitt liv upp och ned, stressa mig tills ögonen rullar och få mig att flippa. Eller kanske beror det på att tolleransnivån då redan ligger på minus 10, så ett ord fel...? Hm, nä...kaoset idag...nej, inte ens nerver av stål hade kunnat parera ett utbrott.
Drog ihop en chokladbolls smet...meeen asså det var tydligen inte det jag ville ha?!
Kanske var det en ny White Lady egenligen? 
Fast å andra sidan...en italienare...my god, nu vet jag...den skulle sitta perfekt egentligen. *Dreglar nästan* Italiens Hallonmaräng...OMG...imorgon ska jag storma affären tror jag bestämt. Baka en italienare och bara...bara...NJUTA AV DEN!!
Ska ju ändå få fikasällskap, så..då kan man väl skylla på det?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: