Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Just det...GTA shopping and cops...no ho´s or bro´s.

Kategori: Shoping

Inte nog med att man hade två bebisar & gullade med dem, runt 4.30 vart det dax för en skvätt kaffe -jag menar, ungarna var vakna och låg och sprattlade som två fiskar så det var inte mycket att göra.
De låg så fint nedbäddade i min säng, så jag smet ut på balkongen för lite solsken, så där lagom groggy. Svägerskan hade kvicknat till och for som skjuten ur en kanon upp. Lugnade henne med att bägge var bytta på, matade och låg i min säng och fnittrade. Hon erbjöd sig rasta hundarna?! Ehum...ja visst tänkte jag, vill hon det så inte mig emot.
Frågade henne om hon hade nycklar med sig. Hon dumstirrade så där groggy och undrade om jag var hel i huvudet. Jag garvade och sa att mnja...klockan är typ 4-5 på morgonen, vet inte när era portar låses upp men ta med mobilen i varje fall.
Såg henne luffsa runt med hundarna medan jag fikade på balkongen. Hon kom tillbaka och vi satt en stund och njöt, snackade skit, men sen slängde jag henne i säng igen. Hade ju som tur var syster som skulle köra bilen, så om jag led av sömnbrist så kunde iaf någon hålla i ratten och köra rakt hahaha...jag är ju som ett darrande asplöv när jag är övertrött. Så det var bara att somna om en sväng tills det var dags att kliva upp.
Vi hade ett mission- ta oss till Ikea, svägerskan behövde shoppa loss pinaler och släpa hem, så vi skulle till Uppsala senare. När man vaknade vid lunch så var jag halvt stångad, hon fixade frukost åt mig och lillfisen -lyx liksom :) det är man inte bortskämd med.
Sen kan man ju undra- 3 kvinnor gör Ikea barnfria. Gick jävligt snabbt ändå, knappt en timmes joggingtur runt ikea och vi hade samlat ihop alla grejer, lastat två vagnar fulla med våra eminenta fynd. Hann precis ta en fika utanför kassorna, så vi satt där och snackade skit, garva så vi grät och...hm...så kom vakten. Jaha ja...sist ut, eller? Bli utslängd från ikea? Jo, men det var något nytt det....förr i tiden kan det ha vart från krogen, nu på shoppingturen?! Vi dog av garv, vakterna tyckte vi var så trevliga så de körde våra vagnar ut, tryckte på hissar och de garvade sönder sig eftersom vi inte kunde låta bli att driva lite med dem. Snacka om service.
På parkeringen var det inga problem att hitta bilen. Fanns hela två kvar. Bara det var väl skönt, sen började helvetet. Packa in skiten?! Som sagt tre kvinnor på ikea med en bil?! Vi sparkade in kartonger, slet som idioter, packade minutiöst om allt för att med nöd och näpe få igen bagageluckan.
Nästa problem- hm...jaha, svägerskan fick ligga på kartongerna...annars kunde hon allt gå hem, fanns inte en tillstymelse till tom yta mer, syrran satt med knäna i instrumentbrädan och skrattade så hon grät, jag klämde in mig och satt nästan med pannan i vindrutan. Åh helvete, låt oss inte bli stoppade nu bad vi.
Vart visst backfire...för just som vi ska ut så ser vi en piketbuss- vi väser till svägerskan att ligga ned, försöka dra något skit över huvudet. Hon stackarn kryper ihop som en boll, vi pissar nästan ned oss av garv...väntar lite sen svänger piken lite fel, så de hamnar på en mack....plattan i mattan för satan. Swoooch sa det så hade vi slängt oss ut på motorvägen och brände asgarvande iväg.
Amen jesus amalia döda oss långsamt...
Precis när vi ska svänga till parkeringen hemma, så står en polisbil utanför porten...helvetes helvete...vi kör till andra infarten där svägerskan får kravla sig ur, sen kör syrran och jag...rätt över en plantering för att kunna baxa in bilen eftersom polisbilen stod i vägen. Vi garvade, såg svägerskans ögon spärras upp modell tefat...vi kliver ur och säger unisont: This is how we do it in the förort breeeee. Hon dör av skratt.
Så kommer konstaplarna ut...host & harkel...se normal ut för fan, nej...fan låt dem inte få syn på spegeln. Så vad gör man? Smäller av ett bländande leende (ena var sur som ättika & blängde redan) så jag frågade om de kanske tänkt backa ut? Vi kanske stod ivägen, eller så där? Hans kollega svimmade nästan när han såg mig...fick knappt fram ett ord, bara log innan han återfann sig och sa att nej då, det var ingen fara. Jag sa åt han att de kan ju köra rakt fram också.
Jaha...kommer man ut även där? (Ljög säkert som en gris) Jodå, svarade jag med ett av mina fiiiinaste flin. Karln blinkade fan inte, han bara log och stirrade på mig. Försökte tänka ut något att säga, men jag vände häcken till och började kraffsa i bilen för att tömma den.
Han står kvar och ler när jag vänder mig om? Hans kollega ser lite så där förvirrad ut, vad fan händer? Ska han inte sätta sig i bilfan? Avfyrar ett flin till och han knockar skallen när han ska sätta sig i bilen. Jag asgarvade inombords...my god vad hände?!
De sitter kvar i bilen ett bra tag medans vi packar ut grejer och håller på. Syrran och svägerskan bara garvar...öh, asså shit vad gjorde du med han? Karln fick ju andnöd för fan, snacka om flirt du fick. Jag bara garvar..jodå, låt han kolla regg plåtarna på bilen, sen kommer vi se röken av dem och käka grus..."Åh nej, inte den där" hahahaha...hans kollega kommer toffla upp han och väsa "är du inte klok, stäng käften för fan vet du vem hennes brorsa är"...så var det slut på den romansen.
Vi garvade så vi nästan tappade grejerna...
SÅ att...tråkigt har vi ju inte...och inga böter har jag fått än på spegeln...inte ens på en overload-köra-kärring-på-kartong-böter heller. We rock helt enkelt, eller så är vi bara skvatt galna -pic a flavor ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: