Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

I valet & kvalet.

Kategori: Inredning

I år ska jag pimpa min balkong. Förra året målade jag om balkongmöblerna eftersom jag inte hittat riktigt det jag ville ha. Men det här året...så ska jag köpa nya har jag bestämt.
Men nu är frågan bara...what should I pick? Antingen så finns det en tjusig liten historia i trä, som jag tror är samma modell som min bänk på balkongen. Men det fanns lite smarta delar där som kan fungera rätt okej. Dock icke underhållsfritt.
För jag gillade även den där lilla väggen man kan ha, lite som vindskydd men även insynsskydd. Och man kan ju även langa upp lite krukor på den & blommor, så minskar risken att hundskrället ska sätta i sig det.

Sen så gillar jag ju loungemöbler...softish och ha det bra. Dom är underhållsfria i alla fall. Dock lär det never ever bli vita dynor om jag inte ska sälja både hund och barn. Vet nog hur länge de dynorna kommer att vara vita ;) så fetglömma det.

Och sedan så har jag en förkärlek till turkosa toner, så mnjaha...kanske en sån här då istället:
Fast med turkos dyna istället? Även om den lila såg väldigt mysig ut den med. Skulle iofs fungera eftersom jag har stora grå kuddar som jag brukar langa på trallen, när vi beduinfikar på balkongen ibland. Tål att tänkas på!
Fördelen med fejkrottingen är ju onekligen ett minimalt underhåll, tills de möjligen flisar upp sig i bitar istället.
Mitt färgtema på balkongen är väl just nu Svart/Trä/Grått med någon enstaka limegrön uppenbarelse i form av kruka. Så att klämma in lila kan väl fungera. Det vita lär ju poppa rakt ut i ögonen, men isf ryker de svarta möblerna. Så mnjaha...får fnula på det där. Tror mer att det kan bli trä-serien som lounge-del och kanske 2 vita stolar för de med problem att dregla i solen, långt nere (läs rygg probs)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: