Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

And...watch your back...

Kategori: Vardag

På tal om det, jag har PMS grande- liksom bara andas fel den här veckan och du kommer få smaka på mina fötter. Är så aggressiv att jag skulle kunna agera collector- alla skulder som finns för indrivning skulle bara rassla in, ev. problem åt andra hållet med skulder skulle avskrivas, saneras och aldrig mer existera efter ett samtal med mig.
AKA Haggan from hell.
Försökt medicinera mig med diverse chokladkakor...in hell att det funkade. Tänkte aja...mer socker i annan form och jag kanske kommer att kuttra som en blid pippifågel? Drog en ugnspannkaka. Med grädde (I need my fat) och jordgubbssylt.
NÄ. Funkade inte heller, för egentligen så ville jag ha hallonsylt tydligen. Hilmas himmelska hemmagjorda hallonsylt, ni vet den från de mörka dystra norrländska skogarna. Den jag lyriskt yrat om i evigheters evighet. Hilma är ju i himmlen nowdays, har inga bra kontakter i norrland som kan smuggla ned ett par dunkar sylt. Ni fattar väl vilken livskris jag befinner mig i.
Jag brukar sällan ha PMS. Men när den väl slår till så är jag skvatt galen. Kan bli tokförbannad på en halv nanosekund. Och ont i magjäveln den här gången med, säkert ett pre klimakterium som liksom tjuvstartar i hopp om att sänka mig till en botoxhaggas tillvaro, försöka ljuga mig äldre än vad jag är.
Och tandjäveln.
Och min smärttröskel på molnande smärtor är inte bra. Hellre plötslig knivskarp smärta som knockar en baklänges, än ett dundrade plågeri. Funderar seriöst på att bara åka in till tandläkaren, peka frenetiskt mot min käft och skrika slå mig i bakhuvudet och fixa skiten innan jag biter fingret av er. Make room for miss I got pain and PMS.
Men...det är ju så otrevligt och ociviliserat så jag lär väl bita ihop. Sen vart lillfisen förkyld. Han brölar vid mina ben och man bara...himmelska fader vår, vad har jag nu sagt eller gjort då? Måste man få karmaguden rätt upp i nyllet?! Lovar att jag kan bränna förbi en kyrka om det så hjälper?! Save my soul pretty please, I´ll kill somebody soon.
Jo, sen mötte vi hyndan i porten. Cico vart så hormonstinn att han stod på bakbenen och skällde som en dåre. Tikskrället stod på bakbenen och skällde, horny as hell säkert. Dom är sjukt aggressiva de där små pinchers. Ingen romans, kuttrande, vifta på svansen...det är kinky och våld som gäller. Vem skäller först är störst?! Förklarar väl varför en sådan liten hund är så välutrustad. Men lite stolt vart jag...han har verkligen ett dovt maskulint skällande, hörs att det är en karl....hennes ljusa bjäffs i kontrast till hans mörka gjorde att det ekade i porten, hans sprängde trummhinnan.
Tror våra grannar verkligen genuint älskar våra möten i porten, när hundarna dampar loss. Jag vet att jag hade älskat det. Älskat att sätta ett kryss i ett block med ett klockslag. För att sedemera anfalla...veva hysteriskt med blocket, knacka med fingrarna mot det och skria om ofredande, hörselskador och hyressänkning *S*...eller mnja...kanske inte, men det vore faktiskt rätt kul.
Anyway...välta kylskåp, köra lite WF och sen...sova.
Over and out..med ett väs & ett klös i parketten

Kommentarer


Kommentera inlägget här: