Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Uppdatera din status!

Kategori: Vardag

Gillar ordbajsare på FB, som uppdaterar sina statusar...nu menar jag seriöst alltså, eller så har jag sjukt roliga vänner på min lista som får mig att flina. Sen finns det väl dom som stönar, men de skiter man ju i...man bara himlar lite lätt med ögonen och scrollar vidare (inte som patrasket på FL, som kan skriva löpmetrar om hur irriterande statusar kan vara...icke att förakta, den gröna avunden spökar även.)
Men skit i det nu...här kommer dagens skönaste:
Ibland älskar jag att läsa FB statusar, speciellt denna:

"Telefonledningen har fått ett träd över sig, simkortet e plötsligt inaktivt o galen häst rymde från hagen brevid mig och fick för sig att vara närgången, jag gick in i huset o drämde igen dörrn... vem pallar med sånt här drama en måndag?"

Dagens fniss helt klart -Livet på landet är sällan så fridfullt & idylliskt som det verkar, finns även dagar då allt uppenbarligen skiter sig där i bersån. Betonggettot kan äga vissa dagar uppenbarligen, mina måndagar består iaf inte av hästar på rymmen, omkullfallna trän och strejkande mobiler.


Dock har jag vart grymt duktig idag. Bara kände att nej, nu skiter jag i att jobba, har känningar i axeln igen -vilket jag vet kan komma att resultera i en inflammation om jag inte passar mig.


Och de som känner mig vet ju, att passa mig...ja, det gör jag ju då inte. Så jag & Cico körde bondpremis ;) kilade runt hörnet och greppade mig en latte "to go" (orkade inte ens brygga en termos, jag menar spontanitetens förfall- planera?! Heck No)



Snackade lite skit med grabbarna, innan jag haffat kaffet och lunkade iväg. Kom på en sak -hm...jag hade inte sminkat mig va? Nej just det. Ah, men tog jag allergimedicinerna? Eh, nej just det. Så...varför inte löpa linan ut, leva farligt helt enkelt?! Vi drar till skogs -där alla pollenstinna små björkar och annat skit som får en tårögd och läckert snorig finns.


Såg två små hundar komma med två damer...tänkte åh nej, nu kommer Cico få storhetsvansinne igen, dansa på bakbenen och luftjucka sig fram..fan också, kommer spilla kaffe på mig själv och bränna håret på ciggen.
Tanterna trodde det var en annan hund, samma ras...men när han började...ja luftjucka, skälla och dansa på bakbenen så insåg de snabbt att det var det inte.

Men, damerna var nyfikna...så vi talades vid. Visade sig vara tanten som stickar hundkläder, hennes kreationer jag köpte i höstas, när vi hämtat "den där"...(han är en smula på min utelista för ögonblicket). Så jag fick hennes nummer (hennes vännina promotar henne stenhårt *S*) och vi diskuterade hemsida åt hennes saker, eftersom hon är grymt duktig.
Hennes donnor näpsade till min odåga...tjoflöjt vad han trippade som en liten pärla -HA där fick du, tänkte jag i mitt stilla sinne.

Vi vek av mot skogen, skulle inte gå så länge hade jag tänkt. Men det var så enormt skönt så vi var och promenerade i minst en och en halv timme. Passade på att köra riktig offroad- finns perfekta kullar och berg att springa på som en skenande älg. Körde lite sök med odågan, men passade även på att sola på en stubbe medan han sniffade upp sig i brygga över allt spännande han kunde hitta i skogsbrynet.


Stirrade hypnotiserat på alla pippi fåglarna som flaxade omkring oss titt som tätt och de tokiga ekorrarna som for upp och ned i träden...hm...man kanske störde deras vibbar en smula, för livat var det...men skööönt. Lång borta hörde man ljudet av någon dagisgrupp, bad en smärre bön att de INTE skulle komma åt mitt håll och störa min frid.
Se där- ibland blir man bönhörd



Ryggen har nog aldrig mått så fint, som efter den där mjölksyre turen. Men...min axel är inte helt på banan än...känner av den. Har inte tid att pumpa pillren och sitta still med armen...så ska försöka köra tigerbalsam och värme, kanske har man tur att det lägger sig (yeah right..som om du har den turen...SITT på händerna så kanske det funkar).


Kommentarer


Kommentera inlägget här: