Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Snillen Spekulerar om Reklam

Kategori: Shoping

Reklam kan irritera en ibland, så dumt så man bara undrar om de tror att alla är hypokondriker. Tänker på den här reklamen de pumpar ut om att tvål i flaska är skitfarliga bakteriehärdar, man bör införskaffa en automat som man inte rör, men duttar ut lite tvålklickar om man har händerna framför.
Jo men...jag undrar hur då folk tvättar händerna? Är det inte möjligen så att man först trycker på pumpen, får en klick tvål i handen, löddrar upp det och sedan sköljer av händerna?! Och om du nu har råkat trycka på pumpen innan...där de där lila bakterierna (säkert skitfarliga) liksom ligger och väntar på att kontaminera hela ditt liv, inte bara tvålflaskan...är det inte möjligen så, att de rent av blir bortsköljda i samma veva som du tvättar händerna?
Eller...sitter de och lurpassar på fingertoppen? Va?! Min äldsta och jag diskuterade dumheten i den reklamen igår, han pluggar ju med inriktning marknadsföring så det är kul att man kan debattera lite liggandes i soffan, utbyta teorier.
Är det verkligen så svårt att skölja en tvålflaska? Rent av ta en klick tvål och gnugga på pumpen om man nu tror att döden sitter i fingertopen?
Vi kom fram till att det är en rent idiotisk reklam, som försöker väcka folks renlighetshysteri, som självfallet då kommer öka de astmatiska problem som vi i västvärlden har, med vår hysteriska förbrukning utav antibakteriella medlen. En ny level på galenskapen. Den som skulle kunna tänkas köpa den är mormor. Hon är lätt hypokondrisk faktiskt *S*.
Återkommer igen när vi sett ett nytt inslag som får oss att fundera på marknadsföring och kampanjer som känns en smula...korkade!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: