Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Scubadiver

Kategori: Skönhet

Finns det något skönare egentligen, än ett nattligt bad. Passade på att slänga ned en badtryffel igen- bara älskar dem. Lavendel denna gång- ett bra val för nattugglan. Gjorde mig en inpackning och insåg att jodå, dags att färga håret kanske?! Dra lite slingor i det rent av? Måste boka en tid med min frisör, så ska han få leka loss med sina skålar och pinaler. Denna gång ska jag inte få han att skratta så han dör bara...vart inte så nöjd med håret sist. My bad!
Grävde i min spahörna och till min lycka hittade jag lite havreskrubb...tada...leka SPA är bra! Kraffsade lite till och men se där, hade glömt att jag visst hade en ansiktsmask även. Super, nu känner man sig nästan pånyttfödd igen. Man doftar som en gobit. Bäst är det med badtryffeln- man liksom slipper att smörja in sig efter, det är så mycket olika oljor i dem. Syrran ringde och ville beställa fler tryfflar *S*...förstår henne. Även hon har legat och dreglat i ett bad, sniffat på prover av olika tryfflar och var lika nöjd med resultatet. Återfuktande är bara förnamnet.
(mosaicsweden.com -Sött badkar från Möbelmässan förra året)
Invigde badmjölken med sötisen...alltså den doftar så man smäller av. Men...jag är nog mer kär i tryfflarna ändå. Men mjölken var inte så illa den heller. Jag skulle kunna sluka den...vet inte om det är sötmandel i den, inte hunnit läsa än...men något får mig verkligen att bita mig i fingrarna för att inte smaka på det hahaha...förvisso naturliga grejer i den och ekologiskt laj laj, så man lär väl inte dö av förgiftning precis...men, kanske inte så lämpligt ändå. Kommer väl se ut som man har rabies innan man snubblar spottandes i badkaret och spräcker skallen. De flesta olyckor sker ju i hemme som bekant hahaha.
Imorgon är det nya kontoret som gäller, hoppas de fått dit möbler nu. För jag är inte pigg på att åka runt nu när man för tillfället är bilbefriad. Då är det skönare med raka vägen mot söders höga höjder och fröjder. Funderar på att rulla in tidigare till stan, hitta något lämpligt café och liksom...avnjuta en frukost i enskilt sällskap och bara glo ut genom rutan tills man vaknat till. Har inte hunnit reka ordentligt vart fiken ligger och när de har öppet... jag menar på "min gata i stan". För jag tänker inte stressa ned till kontoret sedan, helst vägg i vägg om man får önska.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: