Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Raffs & Röj pågår -stör ej!

Kategori: Vardag

Fick lite energier idag utav att hänga och softa i solskenet. Ur det blå påbörjades kraffs i skåp, liksom sortera ut pinaler, slänga och försöka skapa en inbillad ordning i kaoset. Men även för att sortera tankar. Hittade ett gammalt kassetband -ja, ni läste rätt. Dammade av den avdankade stereon och drog på den. Sweet, ett gäng älskade gamla låtar dunkade och dränkte omgivningen.

Jag poppade runt och plockade, kastade, sorterade, sjöng och dansade. Barnen stirrade storögt på mina moves, nu har mamsen blivit en smula tokig. Det var diskussioner om moppar och mopedbilar när jag pausade och vi tog en fika på balkongen. Personligen tycker jag att ta körkort är en större prioritering än att köpa en moppe. Men det är väl den praktiska sidan av mig.
Hittade lite saker som jag saknat rätt länge. Väldigt skönt att röja. Gäller att passa på när man är "in da mood" annars blir det aldrig gjort. Ska även rensa ut saker som skall skickas vidare till brorsan och hans brud. De behöver i princip allt som man har 17 uppsättningar av ändå. Så kanske man rent av kommer att skåda lite tomma ytor igen.
Fick lov att stänga av min andra lur, en lite besvärlig karl har börjat jama sig i den åter igen (men det är ju som bekant vår...) och jag känner att jag orkar faktiskt inte höra vad han har att säga, för det intresserar mig faktiskt inte. Såg första raden, om jag ska dit ned i sommar...höhö...kanske jag ska, men kommer inte mellanlanda i den staden ändå. Säger bara juggar, de tror att man svimmar av tacksamhet för att de kan konsten att slicka fast sig låren på en, fast man sparkar.
Nästa helg funderar jag på om man ska till sommarstället, eller till landet? Kan inte bestämma mig riktigt, men måste nog dra förbi stugan och städa upp den inför säsongen. Kanske damma av grillen och inviga våren på riktigt. Fast jag måste nog förbi landet även för att tömma min lilla Nisse på pinaler och langa över i den nya bilen. :D Kommer kärringhoppa heeeela vägen ut till roslagen, kallsvettig och be till bilguden att jag inte trampar på fel pedaler och slutligen steppar likt en hysterisk ödla över golvmattan hahahaha...kan se det framför mig utan problem.
Skulle behöva ta mig en avstickare och lämna en tavla och en ikon till en viss person. Har väl säkert gått 2 år sedan jag lovat komma förbi...kanske 3? Man är väl inte turbo jämt ;)
Note to self: för över pengarna från det kortet och klipp det i atomer :) ändå inga viktiga sms/samtal på det numret

Kommentarer


Kommentera inlägget här: