Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Ouch och pollenpirat

Kategori: Hjärtat från/till/om/för <3

Då har man väl analyserat lilltån en smula och lagt ihop ett och annat. Allt har sin tid och plats, always. Suttit och bläddrat i huskataloger. Liksom insett att det blir nog billigare trots allt att dra ihop ett eget hus, än att köpa någon annans shabrak som man ändå kommer att vilja göra om, möjligen om man hittar ett nice hus med potential. Fast, potential kostar alltid extra pesetas. Mer än man tänkt sig. För rätt vad det är bryter man upp en vägg och inser att ojsan, nu kommer det kosta en hel del massa mer nollor efter, inte bra!
Funderade på att byta upp lyan mot något större, men alltså när man räknar på det hela- varför i hela helskotta ska jag byta upp mig ett par kvadrat och betala flera tusen i mellanskillnad? Jag menar...det ger inte bättre livskvalité i slutändan att bränna stålar på betongkomplex.
Hellre lägger jag de tusenlapparna extra på lite gräsyta. Lite livskvalité på hemmaplan. Nog för att jag kommer svära senare, när gräsmattan skall klippas, det skall skottas vintertid och det ska jävlas åt alla håll och kanter. Men jag älskar blommor, drar ju ut till syrran och lever rövare i hennes trädgård jämt. And I love it.
Och lilla valpen..klart han behöver en egen gräsplätt att pinka sönder sitt extrema revir på. Kacka i hörnen av tomten, liksom för att varna andra odjur. Kanske köpa sånna där coola höns...sjuttiotals hönor typ...dom är så grymt jävla coola hahaha. Jag är nog en bonde i själen kanske, jag vet inte.
Men när jag var liten så trivdes jag på landet, jag har vallat de flesta djur, provat att mjölka både kor & getter som liten. Jag hade en höna..eller kyckling heter det, jag grät när jag fick lämna henne...kunde inte ta med henne hem precis till Sverige. Hade vart knepigt i tullen. För att inte säga om hemma i en lägenhet i stan. En höna? De växer liksom :)

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: