Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Nu ligger du lisigt till, rugguggla!

Kategori: Valpen

Snart kommer jag få anfall...ett seriöst sådant. Har tillbringat gårdagen med att städa och fixa, så man kan jobba hemifrån med gott samvete, ta en fika i solskenet utan att känna att man har häcken full med "to do"-saker. Lämnar av liten fis på dagis efter ha dragit mig i sängen, tillbringat 20 hysteriska minuter att springa minst 24 varv för att hitta hemmanycklarna (hitta dem givetvis bakom brödrosten, svettig & lätt panikslagen -ett eminent ställe för inbillad Alzheimers-varning.)
Väl trallandes och klicketiklackandes över tangentbordet, så kvicknar man till...vad är det för ljud? Det rasslar och prasslar i köket? Hm...tittar in och pulsen exploderar. HUNDJÄVEL!!!! Den lilla ögontjänaren håller kaffefiltret i munnen, rör mig sakta mot han och med bestämd ton ber jag han att släppa. Jo, men tjena...ser hur ögonen börjar rulla på han, öronen fälls bakåt och jag skriker neeeeeej medan han galloperar som en galning, skättandes med sumpresterna efter sig....upp i SOFFAN...ta ta taaaa....3 varv, ned med skiten och grand tour över parketten, in i hallen, in till badrummet och man bara FOR FUCK SAKE!!! Din diaboliska lilla svinpäls, snart stoppar jag fan ta mig upp dig & ställer dig på balkongen, så fåglarna kan straffskita i din päls.
Blickar över det bajsbruna kaos han åstakom...förbannelse! Fram med städpryttlarna igen då. Den lilla apan har lyckats lista ut hur man får upp barnlåset på skåpet. Precis som sonen gjorde efter jag stått en halv eftermiddag och barnsäkrat lådor och skåp, borrat och skruvat mig fördärvad. Varför har man inte en bimbo hund? En dum sate som ger upp, inte hoppar en meter rakt upp i luften?! Briljant- köp en hund, precis vad du behöver. Lite mer skit att städa efter?! DAAAAH!!!
Har gjort en liten plastflaska som ska skrammla -lagt in bönor i den och kastar efter han, för att skrämma han. För så säger ju de där hundtränarna att man kan göra, för att avbryta dem & få dem känna obehag. Jo, tjena...de har inte träffat min valp.
Även om man lyckas smyga på han (händer väldigt sällan eftersom han har parabolöron & radar), sula den brevid honom...så tar han ett graciöst hopp åt sidan, sniffar på den och börjar leka?! Jaha...vattenpistol nästa! Tukta den där hunden? Mmm...blir säkert finfint.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: