Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Livet på landet, eller the drive.

Kategori: Vardag

Behövde ju inviga den nya bilen med en grand tour ut till idyllen på landet. Lite saker är opraktiska i bilen, tex förvaringsytor. På min Nisse så fanns ett skönt armstöd mellan sätena, där man kunde peta ned dricka flaskan, samt solbrillsen. Nya bilen -bara handbroms och en askkopp?!
Sen de små urgröpta hålen där man kan lägga typ mobilen eller annat var väl inte heller stans bästa, men de funkar. Dummast är funktionen ställa in backspeglar, på min gamla oldie goldie, så är det elektriskt, allt sitter vid ratten. Den här behöver man koppla loss sig från bältet och ligga över passagerarsätet för att pillra in den spegeln. Ytterst opraktiskt.
Men jag älskar sätena, får inte så ont i ryggen när man kör långt, svankstödet sitter precis perfekt. Och hur har det gått att köra med växellåda nu då? Jo, förhållandevis rätt bra. Men behöver några timmar bakom ratten för man ska få till det lite tjusigare kanske. Har ett nästan mordförsök på mitt samvete hahaha...nä, inte så illa men en tvärnit vart det och då tappade jag visst kopplingen. Körde av gammal vana, som med automaten och se det gick väl inte alls det. Tydligen måste man växla?!
Lite så där att man ibland nästan får hjärnsläpp och bara, satan...vilken pedal är vilken...men bara för en sekund. Det gäller att planera körningen en smula bättre, inte riktigt fått in växlingen tycker jag personligen. Självfallet igår, när jag var aptrött och körde hem min sötnöt...så satte jag mig bakom ratten och bara...POFF...jaha...oj då, kärringstopp igen då. Stiligt värre. men när jag är trött så är jag slut i rutan totalt.
Märker att den drar snett. Jag ska tydligen ha den turen i livet, alla mina bilar ska vara lite...korkade. Höll på fara i diket när jag kraffsade på stereon när vi åkte mot stan, glömde av mig att den är lite lättare (servo antagligen) så man petar på ratten, sen är man helt fel ute.
Beror på att en söt liten tjej väckt mig flera gånger natten innan. En vänninas dotter var även hon med ute på landet. Söt som en docka är ungen & så gosig. Det är skillnad på tjejer och killar, hur de leker helt klart. Så syster & kompis tvättade bilar & städade ur, jag lekte med kidsen. Tog lilla sötisen och satte i ett bad, tvingade henne att tvätta håret, eftersom det inte är så poppis med hennes mor. Så jag stoppade henne & min lillfis i badet, sen var det rajraj i badkaret. My little ponys & bilar badade, blev borstade, körda och schamponerade.
Jag skulle kunna sno hennes dotter helt klart. Dock...posta hem henne varje natt. Mina barn har tack och lov alltid sovit nätterna igenom. På sin höjd vaknat, pipit och somnat om. Men inte varje timme med illtjut. My lordi lord, den donnan är inte att leka med.
Och...nu ska jag ut och softa en sväng i solen med en kopp kaffe, svära över min grovt brutna nagel som gör så ont att jag kan gråta om jag råkar nudda något. Hundskrällets fel. Det är alltid bra att ha något att skylla på -men odågan försökte smita ur buren i bagaget, då fick man dra igen snabbt så han inte skulle ut på vägen och bli mosad. POFF sa det så rök tumnageln. Nästan så man skulle behöva klistra på en tipp så den kan få återhämta sig i lugn och ro. Systersonen lyckades dräma till på fingret...jag GRÄT nästan av smärta, blodet sprutade och man bara mmmm....du kan FETGLÖMMA att du sitter på min jullista muhahaha....elaka barn!
Hahaha nä, men...inte långt ifrån efter man svurit och nästan dött av smärtvågen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: