Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Lite hopsan-steg

Kategori: Vardag

Har haft sjukt roligt, vi fick en studsmatta av en väninna igår. Fjant som man är så kan man väl inte bara motstå frestelsen. Jag, liten och hunden har hoppat oss fördärvade...skrattat ihjäl oss. Även tonåringen har invigt mattan. Är ju galet kul att studsa runt. Säkert helt normalt när man närmar sig 40 med stormsteg *hostar*.

Men som jag alltid har sagt, jag kommer aldrig bli helt "vuxen". Jag tänker behålla barnasinnet så länge det bara går. Ringde och kollade när skyttesäsongen har tänkt att dra igång, känner hur det rycker i avtryckarfingret och jag är sugen på att börja tävla igen. Ska spöa gubbarna, så de vet att de lever. Note to self: Fram med hantlarna och påbörja armträningen, fixa axlarna och nacken. Här ska det skjutas ända fram till sommaren. Har faktiskt saknat att vara ute på banan. Det är så skönt, liksom man släpper alla tankar, bara målet i sikte, på med hörselskydden och världen där ute -be gone!
Funderar på att köpa ett eget gevär, så man slipper hålla på ställa om hela tiden och hitta en rem som verkligen passar mina smala armar. Blir snart styrelsemöte, så jag ska kolla mina stats då och lägga upp en plan hur jag ska erövra dem alla återigen.
Och så kom äntligen de goda nyheterna, den nya bilen är på väg. Får den kanske under veckan om alla papper blir klara. Kommer behöva sätta mig och lära mig köra den, var flera år sedan man körde manuell växellåda så jodå, miss Hoppsan kommer studsa fram över gator och torg. Kommer skämma ut mig...jag vet det. Min sötnöt ska få komma och leka körskolelärare hahaha, blir bäst så.
Men nu...över till SOLEN och en skvätt KAFFE

Kommentarer


Kommentera inlägget här: