Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Kvalitativ shopping

Kategori: Shoping

Passade på att shoppa med sonen som sällskap när vi var i stan en sväng. Ändå haft en pissig dag, så varför inte förgylla den med lite eminenta fynd?!
Hittade de sötaste napparna, så jag haffade dem direkt. Jag och sonen diskuterade de olika färgerna/modellerna men beslutade oss för dessa:
Och de passar ju perfekt, ena tvillingen är en kopia av sin far, den andra av sin mor hahaha...så jag kunde verkligen inte låta bli.
Eftersom de är så ytte-pytte små...så passade jag på att köpa prematur strl på mössorna, så slipper de liksom ha nedhasade mössor. Hittade söta små rosa sockar där det stod "born 2012" så självfallet åkte de med av bara farten och lite annat smått och gott.
Köpte ett skötbord till de nyblivna föräldrarna, en smart sådan som de har användning utav även efter blöjåren. Man måste ju tänka fram i tiden, de blir stora sen. Så valet föll givetvis på en Hensvik efter ha skakat om de flesta skötbord de hade på IKEA.
Tyckte de var för rangliga & skrangliga, inte värt att investera i och den här växer med barnen och blir en söt bokhylla/lekförvaring då de börjar pinka på pottan.
Köpte även en mobil i en leksaksaffär när jag var ute på kundbesök i Haninge. De hade en så fin i trä med små fjärilar och blommor att jaa...faster drämde upp pluskan i kassan och pyntade glatt. Och...en jättesöt liten speldosa/gosse djur. En liten nallebjörn på en måne, som man drar i en stjärna sen spelar den nattinatt sång.
Men idag körde vi lite hardcore...en ny dvd eftersom lillfisen misshandlat den förra, fjärrisen har åkt i backen så många gånger att det är glapp i den, fanstyget låter som en jetmotor om man laddar en film i den...så jag tror att den kan sprängas vilken dag som helst.
Hittade en med USB-kontakt...ypperligt att koppla upp datorn & ha filmkvällar på. Har ju miljoner filmer på den ena datorn. Ett set nya koffeinbehållare inhandlades även idag. Behöver uppdatera min kopp-kollektion. Så söta koppar på indiska. Så japp, de slank ned men även lite påskpynt and crap.
Jag förvånar mig själv en smula...
Alltså påskpynt? Fråga mig inte vart det behovet kom ifrån...men tydligen är det dags nu då. Sist jag körde påskpynt and stuff var nog...hm...mmm...ja, kanske runt 20 års åldern?! Sedan dess har jag inte brytt mig om det hela.
Min axel är så förstörd, så tur att sonen var med och bar kassar. Fått en inflammation igen...det bara dunkar och drar, händerna svullnar upp och brinner. Shit happens liksom.
Vaknade även upp stylish med skrynklor över halva nyllet, ett öga som ett stekt ägg- svullet, puffigt och väldigt besvärande. Tippar på pollen. Bara en sådan där misstanke. Otrevligt att det bara är ett öga, hade sett mer symetriskt ut att komma med två golfbollar till ögon, snyggt kisande och...ja skrynklorna.
Min dag idag har vart fab, absolutley FAB.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: