Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Intressant

Kategori: Jobbet

Idag ska man tydligen ha lite utvecklande samtal. Jag hoppas att det verkligen blir det och inte en massa bs som vanligt, där man försöker peka med hela handen och skylla sig än hit och dit som inte är konstruktivt för fem öre. Att man inte har kapaciteten att ge feedback är illa, man kan inte samarbeta om det inte är konstruktiv kritik eller att man förklarar sig.
Jag vet inte, men när det gäller kreativitet så är det vingar som gäller, att man har förtroende och respekterar andra. Men...på den punkten vet jag att det är ambivalent som bara den. Och hur man tilltalar människor är även det en viss skillnad.
Har fått lite sms och mail, som fått mitt hår att stå rakt upp av ilska. Det är sådant som inte känns okej och vill man ha min respekt, så är det inte den rätta vägen att försöka hoppa på mina nerver eller försöka knäppa mig på näsan. *S*...är en oxe i själen, helt klart...så det är bara det röda skynket som svävar och sen är det kört.
Jag är en snäll människa i själen, jag gör oftast mer än jag egentligen behöver...men äta skit obefogat, det gör jag inte och nu är jag ändå på väg mot den berömda medelåldern, eller om jag är medelålders kanske...vad vet jag, jag känner mig inte som en gammal kärring i vart fall hahaha eller ja, kroppen orkar väl inte allt som när man var 25 alla gånger, men men...
Har även lärt mina barn att man ska respektera andra människor, försöka tänka sig för även om man är arg att vissa ord och meningar kan man aldrig ta tillbaka, gjort är gjort och skadan är skedd. Visst den yngste är under uppbyggnad, den äldre har begripit sig på det även om det blixtrar hos han ibland med :) man är väl inte mer än människa.
Så att hm...vi får väl se hur utvecklande det kommer att bli egentligen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: