Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

I bebisgömman

Kategori: Hjärtat från/till/om/för <3

...alltså, jag vill ju bli faster snart...men de där små liven verkar ju vägra släppa navelsträngen. Var helt euforisk förra veckan -hon läckte. Ja men se på fan, då kommer de snart då? Eller nähe...val väl bara slembobban som löstes upp då, för jag fick inga glada nyheter lagom till frullen.
Jag har sagt sedan innan de ens visste att de själva väntade barn, att det blir tvillingar. En av varje. De vrålade nej, never..blir en bebis punkt. Tänkte hehehe...jo, men säkert, de har visst missat att mamma haft 2 tvillingpar på G. Dock fick de ta bort det ena paret, det andra blev bara en.
Själv är jag grymt tacksam för att man bara fått en i taget. Två på samma gång, mnjae...låter lite besvärligare liksom. Ursh.
Men brorsan & hans dam behöver onekligen en i varje famn, så de inte har tid att tjaffsa med varandra utan njuta av bebistiden. Lite coolt är det med mitt "6:e sinne"...de hade bråkat och han hade kastat sin ring, de letade som galningar efter den utan att hitta ringen. De var så ledsna, att köpa & gravera en ny är inte samma sak. Så sitter vi hemma hos syrran och pratar om det, innan vi skulle ut i skogen med hundarna.
Får en flashback, känner att jag vet nog vart ringen är. Så efter vi gått i skogen, så tar vi bilen hem till dem. Tar med mig brorsans tjej, tar typ 3 minuter och jodå...ringen låg faktiskt nedanför trädet mellan berget. De var överlyckliga och trodde inte sina ögon.
Så när de äntligen sa att de väntade barn, garvade jag och sa...jaha, tvillingarna?! Efter första UL ringde de -jo men tvillingar it is ;) men de inbillade sig att det är två tjejer. Det tror jag inte, jag tror att det är en av varje faktiskt. Flickan kommer bli lik papsi och pojken blir efter sin mor- brorsan har ju blå ögon och hans donna har bruna så jag tror att de få varsin kopia av sig själva. Får väl se om det stämmer...bara dagar kvar nu innan de ska komma. Värsta är att de har snott "mitt" tjejnamn hahaha...men det får de gärna behålla (med tanke på vilket fult namn de själva hade, sorry...men seriöst me no lajk)
Min lilla sötnöt vill tydligen att vi skaffar en till, fick lov att ta mig en funderare på det hela. Nog för att jag inte har något emot fler, men man måste ändå överväga de närmsta 20 åren, så att säga. Barn är lätta att skaffa men tuffare att ta hand om, krävs liksom liten insats utav tillverkarna hahaha och ja, jag gör inte denna resa själv. Som jag har sagt...blir det fler så är det ringmärkning som gäller.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: