Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Fick ett tips om en blogg

Kategori: Vardag

Och jag gråter av igenkännande skratt...en mamma, lika morgonbitter som en själv och ironisk. Det finns de mammor som försöker lura på en att tillvaron med barn alltid är en gudagåva, självfallet var det ett halleluja moment när de krystade fram underverket men en svettpärla på läppen och ett fjantigt flin. (Ni vet, det är dom där som tror att trottoarer är till för att breda ut sig som solfjädrar med sina förbannade barnvagnar, de som tvärnitar högst upp vid rulltrappans slut, så man håller på att döda sig själv när man försöker hålla balansen och bara...KOMMA FÖRBI.)
Inte som en själv...en aggresiv och vrålande best som skulle döda allt och alla (typ hotade karln att sexvägra & ville han ha fler får han föda dem själv), kanske mer som en scen ur exorcisten än den blida modern. Ja, jag inbillar mig i vart fall att det var så...lustgasade mig tills jag vomerade och svor, ålade mig och försökte fly. Äger körkort att ratta barnvagn med enhands fattning, blockerar inte utan sam-existerar smidigt i butiker, jag märks inte helt enkelt.
Så att...ni som vill läsa om denna mammas vardag klickar er genast till: http://www.meekatt.com/ ni som har klass A barn, allt är puttinuttigt & förstår inte varför man inte kan bredda ut sig på trottoarer...kan hoppa den, MEN...är ni lite sugna på att erkänna och inse att barn ibland inte är så förbannat roliga, så förlusta er i de mörka tankarna.
Ps. Jag födde två barn utan bedövning. Elefantungar. Har inte kommit över det än...är nog långsint när det gäller smärtor...eller ja, traumatiserad iaf.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: