Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

En smula lack eller bara...petar i ögat

Kategori: Allmänt

Nu börjar jag bli en smula less på alla som lånat pengar av mig. När man själv vill ha tillbaka dem, så uppstår tydligen det berömda...öh, asså...jaha...men...
Seriöst så pissar jag snett på "öh...men..." Varför ska jag ligga ute med pengar, när jag själv behöver dem? Och bäst av allt, ett samtal nyss för kapitalinhämtning -ah men du var ju skyldig mig...?! VAD DÅ EXAKT?! Nog för att jag kan ha guldfiskminne mellan varven, men för i helvete...hitta inte på nya saker och blanda inte ihop pengar för varor med privata lån. Ska bli intressant sen att höra vad jag nu skulle vara skyldig... försöket till inbillade avdragbara 150 spänn för?
Haft så där collekt-calls idag, börjar ju bli dags att langa upp cashen. En vägrar svara, eller kanske sover rent av...gör ju morgonrazzia. Men det behövs tydligen sparkas i asset innan det säger katchiiiing på min bank.
Just det, note to self: måste byta bank. Men...vad ska man välja nu då? Jaja...jag vet, aldrig nordea...
Och jag måste börja sortera upp pappershögar & to do-shit list. Drar man sig för det en smula? Ja, alltid. Varför? Vet inte, tråkgöra bara...eftersom när man väl lyft på asset och gjort det så är det en sådan befrielse och man undrar varför man drog ut på det från början?!
I ett nötskal!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: