Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Dödens käftar

Kategori: Vardag

Jaha, det är med sorg i hjärtat man fick meddelandet att min kära lilla bil kommer att bli slaktad. Dödsdomen kom idag. Kamrem har rasat utöver den emineta lilla brand i bagageluckan jag fick förra helgen.
Det var den bilen det. Nisse kommer gå i pension. Nisse och jag har haft ett par sköna hårresande år ihop. Som när miss krokiga tår fick för sig en svettig sommardag att outa sina fötter i bilen...jag menar, där drar jag min gräns- snuskiga fötter, stinka tåbira?! Självfallet dekorerade jag hennes tå med en "wonderbaum"...men tro mig, det var bara att trycka ned rutorna & sedan flipfloppa upp henne. Inge bra!!!

 

Vi körde joyride, jag och Nisse längst med halva Sveriges sydkust en sommar. Förvisso var det då Nisse började jävlas med mig på riktigt. Min hemresa på 40 mil i spöregn, med en bil som fick märkliga frispel, tappade farten på motorvägen, det var inget drag i han. In på en mack med hjärtat i halsgropen...BARA 37 mil kvar till Stockholm. Hur gör man nu då? På macken så lyckas man få i sig en fika med darriga händer och lätt ångest, hade yngsta med mig, äldsta var utomlands med mormor, pappa befann sig 200mil ifrån, syster ungefär en 50 mil bort och man bara SNÄLLA NISSE FOR FUCK SAKE, låt oss komma hem!!! Jag vill inte GÅ i spöregn med barn & packning, lifta som en självmordsbenägen (har allt sett Liftaren va...AHA mmm skitfarligt).

Fick köra 50km/h på motorvägen, för mer än så ansåg sig inte Nisse vara i stånd för. Skitkul. Ni vet alla som blängde och knacka panna åt en, man bara...ser du mitt finger?!? Eller ska jag öppna vindrutan?! Fuck off, jag ska hem. Så att...mmm...den resan tog MÅNGA timmar. Vi fick in en fripassagerare i bilen...plötsligt skriker liten helt hysteriskt i baksätet, gråter?! Men vad fan är det nu då?! Jo...en FLUGA! -Mamma ta booooort!!! Jag är rädd!!!

Jo...i spöregn? På motorväg? Pajko bil? Och då ska man jaga flugor? Som är stora som en snorkråka ungefär?! Försöker lugna sonen...men tjena, flugan var ute efter att DÖDA han.

 

Så att Nisse och jag, vi har sett lillfisen byta bilbarnsstolar, flytta till baksätet och lekt rally. Även klantarslat oss ihop- Nisse blev assraped av en hel betongvägg en vinter. Jag skämdes medan jag tejpade ihop hans mosade häck, letade rätt på lite metallwire för att lyckas hänga upp stötfångaren medan man...diskret med foten skrapade iväg de bordellröda bevismaterialen från den bländvita snön. (Än i dag är jag ARG på mig själv hur jag lyckades *S*).

 

Nu kommer jag snart få en äkta morsa-bil. En kombi. Kommer känna mig lite lätt som en fjant. Nu kan man inte leka stylish singel längre. Liksom blåsa fram med solbrillsen. Nu kommer man se ut som fotbollsmorsan. Blörk!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: