Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Dagens Pulshöjare.

Kategori: Vardag

Jag var lagom road idag, när man precis klivit på tuben och sitter i godan ro och puttrar fram, så plonkar ett sms i mobilen. Läser det precis innan jag ska kliva av. Men jävlar i min låda...finns det något som kallas för framförhållning kanske?!

Surt, bara sätta sig på nästa tub och åka vidare. Skickar ett sms om att det var för sent skickat och jag är redan på väg, till nästa destination. Då kommer ett sms med frågan Vart?! Jaha du...tänkte jag i mitt nu 10 grader mer uppretade sinne, men besvarade det så civiliserat som bara jag kunde.
Hinner byta till nästa transportmedel, så kommer världens jävla drygaste sms...det blixtrade i mina ögon och jag svor högt för mig själv. Råkade även spilla lite av mitt kaffe i bussen, självfallet var det herr dryg som rattade den och kommenterade: Om alla skulle göra som du, så skulle hela bussen vara full med kaffe. Vände mig om med kobrablicken och kunde nästan ha bitit huvudet av han så arg jag redan var, men...keep smiling mellan ihopbitna tänder: Amen kör inte innan man hunnit sätta sig då?! Pucko. For fuck sake, 5 droppar kaffe och han är rätt att han ska drunkna eller?!
En snäll tjej gav mig en servett i vart fall...så man slapp skvätta en droppe till så karln skulle få frispel. Får ett till sms "åk tillbaka"...jo, ungefär då...dyker hållplatsen upp och jag bara känner att nu jävlar är det fan ta mig krig, nu räcker det. Arg...eller snarare rosenrasande släpper jag väskan i backen, kraffsar fram mina cigg...svär invärtes över hur i helvetes jävla störd man kan vara. Vänd tillbaka va? I helvete heller...ska fan ta ett snack öga mot öga, men måste lugna ned mig så jag inte kastar resten av kaffet i ansiktet på personen.
Får dessutom ett ragg av några karlar, byggisar som ska styla med vanen vid övergångsstället och nästan krockar -jodå skitbra tillfälle, bitterfittan i mig har just nu mig i sitt grepp och dansar mambo med mina tankar, flirt är det sista jag behöver...kanske en verktygslåda iof?! Så kan man dra åt några skruvar i pannbenet?!
Möts utav en attityd, men det är bara att fetglömma den...här ska slipstenen dras åt rätt håll. Den där attityden kan man köra på kontorets nippertippor, möjligt att de kanske dansar efter någon pipa...men det gör fan ta mig inte jag. Ena neurosen blinkar och flipprar med rullande ögon när hon ser hur förbannad jag är, den andra försöker gå i klinch...men...den funkar inte på mig. Hade jag vart hälften så gammal, så hade jag kastat saker omkring mig och vart som en ilsk tornado. Min reptilhjärna är inte att leka med, jag skiter i...jag kan vända på klacken när helst jag känner för det.
Så...det slutade med en fredspipa, slipstenen drogs i min favör. Väl hemma så verkar man ha span på sig. Helt klart dags att flytta igen.
Finns det något jag absolut avskyr så är det när folk tror sig kunna sätta sig på mitt huvud, tilltala mig som om jag vore en hund, försöka domdera och speciellt om de själva är extremt ambivalenta och planlösa. Gnäll funkar inte hos mig heller, ta tag i saken och fixa det. Förvänta dig inte att jag klappar medhårs över en viss gräns, då smäller det. Men...aaaaooouuuum...formar fingrarna i cirklar och inbillar mig att jag mediterar...och sedan andas vi igen.
Så att jo, jag har en smula migrän idag faktiskt. Väldigt onödigt, men när det brinner till i skallen på mig så är det kört. Men...fick mina nya visitkort idag och jag bala älskar designen på dem och färgen. Men nu är det slut i rutan för aftonen. Ska försöka lägga mig innan jag får hjärnblödning *S*.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: