Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Dagens Antioxidantboost

Kategori: Skönhet

Idag kör vi en smoothie med en färsk kiwi, hallon, gojibär, havtorn och tranbär, toppat med en halv lime och lite soya vaniljyouhurt...pudrat lite floursocker, så man inte svimmar av allt det nyttiga.
Här snackar vi en antioxidant boost som heter duga! Intressant smak, men kanske lite mer hallon i nästa. Jag är beroende av smoothisar helt enkelt. Nästa apparat på shoppinglistan är en råsafts centrifug (tror de heter så)...ska göra min egna frukostjuice.
Brukar roa oss med det på landet...alla barnen får välja frukt eller grönsak, peta ned i maskinen...scluuurp säger det sen spottar den juice åt ena hållet, skal åt andra. Och det gillar kidsen.
Min stående favorit är klassikern: Morot, Lime, Citron och en Apelsin. Så snuskigt gott. Annars avskyr jag morötter som juice, men i den kombinationen klarar jag allt ;)
Vad säger man...boosta den inre skönheten först, sedan kommer ytan efter ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: