Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Mellan dårar & dönickar

Kategori: Vardag

Frippin paradise?! Jaha, när man intet ont anande liksom anser att livet rullar på i sin lunk så kommer ena messet. Sonens far är i stan. Ojskipojski då, hoppas verkligen att man slipper få oväntat besök när man minst av allt anar det. Sonen fyller år nästa vecka.
Sen kommer nästa...den galna karln mr. "Big Biz" verkar ha kommit tillbaka till svea rike även han. Helt plötsligt så plonkar det i mailen och jaha...han har lyckats hitta min nya mail, eller om ngn har lämnat ut den?! Hörde av mig till en gemensam vän för att kolla om hon hört ngt av han, om han är tillbaka. Hon sa att hon tyckte att hon sett han i stan härom veckan?! Amen shit, vad är det nu då? Nu är vi då uppe i 3 som under en & samma vecka bara råååkat göra sig påminda om sin existens?!
Jag visste att det var ngt på G idag, hade sådana vibbar redan. Men trodde verkligen inte ens i mina vildaste fantasier att just de där 2 personerna skulle dyka tillbaka upp i Sverige och påannonsera sin ankomst?! Min vän sa att hon tydligen råkat på mr.Biz på fejan?! Schnälla nån...förvarna mig gärna nästa gång. Snart kommer hans amorösa brölande sätta igång igen, han är så störd...så jag vet att han valde just idag, eftersom det är spöregn ute och värsta pissvädret. För han sa ngt en gång om att han kommer tillbaka med ovädret (sjukt romantisk sak enl hans style, jag bara garvade när han sa så & tänkte att han e nog inte riktigt hel) när det regnar som värst. Tack och lov så har jag bytt nummer.
Nog för att det är tråkigt väder idag, men kom precis alla på att lägga sig på luren till just precis mig? Om jag inte får en kokt hjärna efter dagens alla samtal,så blir det aldrig. Började med sms imorse, "är du vaken"? Näe, men tack för att just DU väckte mig. Vände på asset & somnade om. Sen ringde det...sover du? Jo, jag gjorde visst det ja...men nu drar vi på kannan kaffe. Shitchattar lite i  luren så kommer sms "är det du som beställt det här vädret? Tänkte köra mc i helgen?" Man kan inget annat än garva...nä,jag tänkte ju sola, men även det sket sig.
Hinner lägga på, vända mig om så ringer hemluren igen. Och medan jag pratar i den så ringer mobilen som besatt, får sms...ena vill att jag ska fika med henne,andra vill att jag ska ringa för hon har bråkat med sin kille, tredje är en som vill bjuda ut mig på drinkar?! Hahaha...vad ska man välja?
Brassar på lunch och det haglar fler sms?! Amen vad fan är det frågan om? Är jag så förbannat poppis idag eller?! Med hemtele i örat, besvarandes sms & försöker rådda ihop käk så bara...mmm...NU stänger vi av all modern teknik för ett ögonblick. Känner mig förföljd för fan, är det okej om jag går på muggen, eller?
Valde slutligen att fika med en kompis istället, efter lunchen. Bokade upp en fika dagen efter med en annan, ringde som pliktskyldigast (timmar senare) till hon som bråkat med sin karl (svarade inte på 4:e signalen, så vi tolkar det som om de är sams nu då).
Liksom heta hysteriska linjen idag. När sötnöt smsa & deklarerade att vi hörs imorgon så var det liksom...TACK, vill fan inte höra telefonen mer idag om det går att undvika.
Nä, då fick man mail av andra? Tror jag ska utveckla teknikallergi hahahha...dagar som denna, behöver man onekligen ta en andpaus. Varför är det alltid så att ALLA kommer på sig just EN dag som de ALLA lägga sig på luren till en? Tänk dessa samtal/sms/mail/mess spridda över veckan istället? Hade vart trevligare faktiskt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: