Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Köer dödar allt.

Kategori: Vardag

Gick ned till apoteket, för att hämta ut sonens astmamediciner...det tog EN timme?! Det var 4 personer som väntade på recept. F Y R A!!! En behövde en hostmedicin blandad, resten var pillren & burkar...liksom pack and go. Här skulle man vara lite smidig och smita ned, hämta ut recept och sedan laga mat åt barnen. Nu behöver man en kanna kaffe och en macka, innan man meckar till något ätbart i köket.
Jag vet inte hur många gånger man bara nä...men nu ger jag upp, gett kölappen till någon stackars liten pensionär som nyss kom in. Och jag vet inte hur många kunder man hunnit räkna, som har släppt varor och kastat kölappar i ren frustration. Så ineffektiva så man häpnas över hur de själva anser att försäljningen går.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: