Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Nice Shit

Kategori: Vardag

Imorgon ska jag få lite sällskap, fika och bara prata lite. Har bakat bröd och är nu igång med bulldegen. Hunnit röja av en del hemma, känns skönt. Man börjar i ett hörn och se där, äntligen hade man lite energi att ta tag i saker och ting.
Nästa helg har man fixat barnvakt...då ska damen ut och supa stan vacker, sig själv yngre och hinna träffa folk från förr. Ska bli väldigt roligt att se ansikten man inte mött på evigheter. På tal om det, så hörde en gammal vän av sig...vi snackade skit halva natten, precis som förr i tiden. Ska väl lyckas planera in en träff där med, men beror på hur mycket tid man har övers sedan. Tog en time out, för jag behövde det. Ett halvårs bajsande i ögat på en känns ibland övermäktigt, då får man lära sig att dra i handbromsen helt enkelt.
Har vart lite låg mellan varven och trött, så det liksom växer fram högar som man knappt kan förstå vart de kom ifrån. Sedan vart man utsatt för ett kapningsförsök av ett konto. Förbannat heller, här kapas inget. Höjden av fräckhet går inte ens att beskriva.
Är lite smått faschinerad av utgången. Lär bli kanon. Ett bom sen är det over finito and bye bye. Var så roligt, ett gammalt ex hörde av sig, han är så jäkla söt och go...vi snackade en hel del, alla hans sjuka resor världen över och galna upptåg (han är en smula störd *S*). Han är nog den enda som jag hållt kontakten med efter det tagit slut. Men för att han är en fin människa, vi skiljdes som vänner och vi är vänner än idag. Min lilla poops är så klok och smart. Vi har diskuterat en hel del, rätt skönt med sådana människor som verkligen är rakt på sak, no bullshit and bananas...utan bara smack in ya face.
Ser fram emot morgondagens fika. Lite seriöst shit som vi ska gå igenom även. Lite intressanta förslag som jag måste tänka igenom innan jag kan besvara det hela. Är väldigt sugen att slänga mig in i det...meeen man måste betänka sina steg här i livet, så det inte smäller en i arslet sen. Been there done that and...neheee...inte igen tack! Ska försöka hinna fixa mitt pass även. Planerar en resa till kamelernas land hahaha...steka mig i en öknen och se mig om i sanddyerna.
Shit, hade sjukt kul sist jag var i Marocko. Fiskade bläckfiskar, gryningsfiske med världens sjukaste spö & knepiga fiskar, drev som fan med försäljarna i Souk så de grät när de såg mig, solade på takterrassen och hade en egen betjänt (nej, jag skämtar inte- hon borstade mitt hår & masserade mig även) jag shoppade så jag behövde fixa en ny resväska på plats, fick betala för extravikten och jahaa...dessa sjuka arabiska nätter. Känner att jag saknar min lilla Omi- en riktig liten mafiosa i rosa. Allt det där franska kacklandet...nä, det suger onekligen i resetarmen, nu är det dags igen för nomadliv med en resväska i handen.
I must contact my sorces, establish contact och...boka resan *S*.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: