Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Migränish!

Kategori: Allmänt

Tror att jag snart blir galen. Migränen har mig i ett fast grepp och jag har vägrat sitta och poppa smärtstillande. Tror det beror på att jag satt igång det hela med lite axelträning för att komma igång, men det verkar straffa sig. Kanske beror på att inflammationen inte lagt sig riktigt än möjligen.
Fan, behöver fixa en ny tid till sjukgymnasten och börja få fason på eländet igen. Fast...vi skyller på att det är vädret, känns bättre hahaha.
Läste en intressant artikel om en tjej som spår i kaffe, lite intressant eftersom jag själv gör det. Men att ta betalt för det var väl inte illa. Och dyr var hon för den delen med, enbart 40 minuter. Fast hon hade andra märkliga sätt att se. Jag menar en latte...hahaha...inte illa må jag då säga, men driver man kafé samtidigt så är det ju en potentiellt intressant marknad, liksom merförsäljning lite strategiskt.
Läste även lite om symboliktolkning, måste säga att det är en viss skillnad och vissa symboler var ju helt klart en annan tolkning, aldrig hört dem förr faktiskt. Läste en engelsk bok för ett par år sedan på samma ämne, men även den kändes liksom inte riktigt riktig.
Men jag antar att man tolkar väl symboler olika kanske, lite beroende från vilket land man tagit uppgifterna ifrån och gjort ett mishmash utav all information.
De svenska sidorna jag läst på har tex. omvänt vissa symboler -här är det negativt som det tolkas? Märklish, eftersom de jag spått på tex de symboler inte alls har haft negativa betydelser alls.
Men å andra sidan tar jag inte betalt :) fast ibland kan man känna att vissa personer har man lust att dra till med en sådan summa, att de försöker att leva sitt liv istället för att tro man kan få alla svar ur en kopp. Det funkar liksom inte, man måste befinna sig i tillvaron, i nuet och inte tro sig få svar från stjärnorna eller vad än det nu må vara.
Har en kvinna som jagar mig. Jag spår när jag känner för det...inte för att man tjatar. Vissa svar kan man inte ge, för de finns inte det kommer av sig självt. Känner hur hon suger musten ur mig med sitt tjatande, har försökt att snällt avböja, tala om att man inte behöver spå sig själv frekvent. Men hon vill ha svar. På vad? Ja, klassikern om livet, kärleken och karriären. Men vissa saker måste man söka själv. Man kan inte sitta hemma och bli spådd, så hittar man inte kärleken, inte heller den röda tråden i livet.
Alla förstår inte alltid hur det funkar. Det gör väl inte jag heller egentligen, jag blir lika glad varje gång jag hört att det stämmer :) lite spännande är det.
Min lilla nöt och jag diskuterade lite om det, men han tror tydligen att jag ser/känner av allt möjligt. Jag får den uppfattningen. Dock så väljer jag ofta att stänga av, jag vet det jag vet...vissa saker vill jag inte veta i förväg, ibland kan man ha fel även.
Kanske för vi pratade om när jag hittade förlovningsringen som brorsan tappat bort. Men det har med saken att de släppte in mig, eller hur man ska förklara det hela och att den betydde så mycket för dem. På så vis hjälpte de mig att hjälpa dem. Samma med deras önskan om barn, jag visste innan de visste, innan de testat positivt. Vissa saker känner man av, andra drömmer man om eller får flashar av.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: