Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Livet är som en tom påse.

Kategori: Vardag

:) Gäller att ständigt fylla den med något.
Den senaste tiden känns det mer som om det blåst ut saker från den påsen, än ha fyllts på. Energinivå nere i lilltån ungefär.
Envis hosta som klängt och hängt sig i strupen på en, skallebank och sus...axeln på painlevel...ischiasnerven som slet i skinkan och låren så man vart så där lycklig över hur allt skit kan komma på en gång.
Men så är det ju självfallet. Blir liksom en smula bitterfitta när allt rasar på ens skalleponk. Sen har man en person som är lite i vågor i sin närhet, bara det är ett moment som kan trissa i irritationsnerverna. Får man då ytterligare en bak & fram på huvudet, ja...men se på fan...jag orkar liksom inte vara HUR jävla positiv som helst. Det finns även gränser för mig.
Sonen har tjatat och jag menar verkligen tjatat skallen i små bitar på mig. Ska vi bila ned? Amen ska du åka ned det här året då? När ska vi åka? Ska du åka? (Tryck på repeat x17/dag)  Kan jag få en tatuering? När kan jag ta en tatuering? Vad ska jag ha för tatuering? Amen vad kostar det då? Kan du kolla? Man bara mmm...först och främst, ska man tatuera sig så ska man VETA vad man vill ha, för det är inte något man kan gnugga av sedan (tryck på repeatX20ggr i timmen). Numero due...hur i hela helvete kan man ta reda på vad det kostar när man inte bestämt sig? Det är ju inte kilopris precis, man måste veta lite innan man kan fråga. För övrigt...har jag ens sagt ja?
Och var det inte tatueringen så kom det andra -amen den där moppen då? När kan jag få den? Själv hade jag tänkt fixa körkortstillstånden, se till att han påbörjar det istället för att larva runt på en moppe. Känns nödvändigt att köpa en moppe? Vart ska vi ha den? I mitt sovrum eller? Varför inte ta körkort istället, skita i en moppe och be papsen lägga till och köpa en bil raka vägen?! Tryck på repeat minst 10ggr i timmen. Sen kom han väl på kampsport igen- jippie!!! "Amen det kostar baaaraaaa". Liten tar efter stor "mamma, kan vi åka och köpa..." dock är han mer strategisk -han lägger huvudet på sned och säger snääääällaaaaaa.
Sen tycker folk att det är märkligt att jag kan vara på lite irriterat humör ibland? Jaha...ja, jag kanske har dåligt tålamod, vad vet jag?! Jag sköter all markservice, hundservice och bankomatservice. Och tjatservicen -snälla HJÄLP till istället, så kanske du underlättar min tillvaro, så kanske...bara kanske...så öppnar jag plånboken. Men att tjata hål i huvudet på mig, förvänta sig förhöjda veckopengar för deras fagra yttre?! Eh, nä -så jävla snygga är ni inte då *S*...alltså förlåt mig gud men...NÄR ska ljuset gå upp för ungar att man KAN inte få allt man pekar på, man kanske måste bidra med något.
Att tjata hål i huvudet på mig får mig bara stressad, irriterad och förbannad. Det hjälper inte. Lägg till en smula PMS på det och ja, trevlig, söt och rar- dte är nog det sista jag kommer att vara.
Så att...nej, jag har inte käkat taggtråd och skitit ut det än...men det känns som om det skulle vara mer behagligt för tillfället ;) i vart fall så mycket simplare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: