Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Ett öga rött...

Kategori: Vardag

Och en smula trött...kanske. Har väl vart en omtumlande tillvaro som till viss del slagit ut en ur balans. Känns som om det alltid går i vågor, aldrig får man liksom riktigt vara ifred och hinna sortera sina tankar, samla energier.
Så for jag tänker tanken AHA...nu ska jag fixa lite egentid, liksom bara hinna med lite grejer som man ligger efter med, hinna fibbla tillvaron på rätsidan, kanske boka upp lite saker och ja...KA-FRIPPIN-BOM säger det och sen var det kört igen då.
MEN...hann i vart fall dra upp mitt arma lilla ass iväg på en fika i stan med tjejerna. Rätt skönt att göra något för sig själv, utan kids. Vi gick in på ett fik och bara...hm...nej tack, tvärvände på klacken. Satt ett hav utav mammor med sina små ungar, har vi dumpat våra egna för att få fika utan ljud av barnen, så vägrar man lyssna på andras barn.
Väldigt skönt att få garva av sig lite, liksom reboota sig själv en smula. När man väl kom hem så blir man lite så där besviken.
-Vart ute med hunden?
-Nä, det regnar...du kan ju ta ut han.
Öh? Jo, men jag älskar dig med (din late sate).
-Kan du laga mat, eller?
-Vad vill du ha?
-Jag vet inte!
Uttömmande svar, verkligen. Ger förslag...nej...nä...nej...till slut så tar man komandot och bara -this is vad du kommer att äta, like it or not.
Sen ställer han sig och lagar maten?!
-Var det alltså så pass svårt initiativ att resa på baken och steka själv, medan jag var i stan? Behövde du bara hjälp att ta ut från frysen, eller?!
Tyst tonåring fnissar lite lätt...börjar prata om mopeder, pengar och gud vet vad?!
DAAAAH...det är oskönt att vara jag ibland kan jag tycka. Fast, det finns väl de som har det värre förstås :) men man kan väl inte låta bli att ruttna en smula mentalt och tänka några tankar om dagens ungdomar, vad ska de bli av dem. Ska man köpa dem handikapputrustning nu, eller senare?
Kanske finns det en app man kan ladda ned åt dem, där det står: TA EGNA INITIATIV DIN SLÖA FAN *S*...eller...ja, man kanske även kan hitta en app som städar hemma, som bara SWOOCH...så ser det ut som i ett magasin, stylat och klart *POFF* liksom?!
Kanske är lite bitter...vet inte, men ja...mina barn verkar vara en smula bortskämda grisar ibland. De bara vill ha och ha, men inte fan är det så de ger lite (utan en massa tjatande).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: