Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Epitetet "Män Tänker"

Kategori: Vardag

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta helt enkelt. Jesus Amalia. Ta bara en mening likt den här:
"Jobbigt när man måste offra arbete och tid hela tiden för att ses.
Då har man tagit lite för mycket vatten över huvudet."
Jaha? Låter väl föga charmerande egentligen. Mer som en dålig bortförklaring i kombination med what ever- mentalitet. Inte direkt sprudlande romans inte.
Sen har vi andra briljanta män, som liksom kanske inte insett att de bränt alla skepp, hackat sönder bron efter sig och helt klart lämnat intrycket "Retardo" efter sig i neon. Det är som som hör av sig efter en massa månader med budskap om frieri. Trots att man vet att det är kvalificerad bullshitt.
"Nej, men jag hade aldrig några planer på att flytta upp,
jag friade för jag tyckte synd om dig"

Även där ett skrattretande svar, liksom chevaleresk erbjuda en form utav tröst?! Frågan är bara hur han tänkte slingra sig ur den trösten senare? Hahaha...yaiks.
"Ledsen men jag hinner inte denna veckan, uppbokad till tänderna. Hör av mig"

Sweet, speciellt när man vet att det liksom...kommer att rinna ut i sanden. Bara ett artigt parerande svar istället för att bara säga mer typ: Naah...asså tror inte på det här. Drar vidare.
Frågan som kvarstår är: Finns det verkligen inga män kvar? Är det bara ryggradslösa små antika kvarlevor som krälar runt? Som tror att om man klappar medhårs med små vita historier, så kommer man långt. Man liksom duckar, stoppar huvudet i sanden och ber om det svarta berömda hålet?!?
Kanske strategiskt att efterlämna en liten lucka, så man kan smita tillbaka senare? Gardera sig lite?! Går fetbort!
Men Shit Majbritt...vad hände med att kunna stå för sin åsikt? Ta bladet från munnen? Jag har svårt att förstå problematiken där faktiskt.
Då har jag väl mer balle än en karl, misstänker jag. Jag som inte ens äger en balle hahaha. Men att säga vad jag tycker, det har jag inga problem med.
Kan bli obehagligt, men det stoppar mig inte. Har jag frågor så frågar jag (om man nu inte måste jaga & silvertejpa dem för de ska våga lyssna).
Igår som sagt plonkade en karl på msn. Trevligt men...that´s about it.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: