Cico and Stuff

Mina tankar, mina väs & fräs, min vardag med vår lilla tokiga valp Cico

Dead fish don´t swim

Kategori: Vardag

Okej att jag inte brukar vakna med världens största flin på läpparna, se ut som en moviestar och älska livet. Jag brukar nog mer se ut som en galen kakadua med snurrande ögon och en djupt förvirrad blick. Muttra en smula över livets elände, nästan knocka mig själv mot någon möbel eller så där. Men när ens egen unge vaknar bittert, så kan man inget annat än att börja garva.
Det satt en liten sparv i morse på studsmattan i hallen, helt urlakad med snurrande ögon och axlarna vid knävecket. Visst, en tidigt morgontid till läkaren brukar väl sällan vara poppis men imorse var det special. Började le och det innan jag ens fått i mig kaffet.
-Mamma, jag är sååå trött.
Nähe?!
Han såg verkligen helt ...slut ut. Blek och med sina stora fina blå ögon som tittade groggy på en. Hunden studsade runt och dansade runt fötterna på en så att man nästan slog ihjäl sig, själv försökte man parera valp och få med sig barn ut genom dörren UTAN att hunden skulle smita iväg och köra en grand tour.
Kan se hur jag & lillfisen såg ut i morse -två lätt förvirrade och groggy varelser, med halvöppna ögon som masade sig över asfalten, liksom plågade av både kylan och den tidiga timmen. Uppryckta mot våra viljor av klockans larm.
En syn för gudarna helt enkelt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: